Saturday, May 10, 2014

Misi mencari air terjun Bukit Saga

Hari ini misi mencari air terjun di Bukit Saga hari ini terpaksa di batalkan. Saya pernah ke air terjun Bukit Saga sebelum ini. Sebelum ini saya menggunakan pintu masuk dari taman cuepacs. Tetapi hari ini saya menggunakan pintu dari Taman Saga. Packed dengan kamera, tripod, bag galas, sebotol air dan pisang. Tepat pukul 7 pagi saya menelurusi trek hutan. Bukuit Saga memang terkenal dengan trek yang berbukit curam. Oleh kerana saya tidak pernah mengikut trek ini, saya tidak pasti berapa jauh untuk sampai ke tempat air terjun. Sehingga pukul 8.30 pagi, trek masih lagi jauh untuk sampai ke air terjun. Saya melihat ke atas dan langit begitu mendung. Bag saya tidak dilengkapi dengan bag cover. Saya sedang memikirkan risiko kamera saya rosak jika hujan lebat kerana bag saya tidak mempunyai cover bag. Bekalan air pun tak mencukupi. Mungkin saya underestimate jarak perjalanan yang diperlukan. Saya akhirnya buat keputusan untuk berpatah balik dan akan datang semula dengan kelengkapan yang lebih baik. Takpelah, at least berpeluh jugak hujung minggu ni..itu yang penting.

No comments:

Post a Comment